Saturday, August 1, 2009

...wahai sahabatku...

sahabatku, yang dikasihi yang disayangi dan yang selalu diingati..moga2 hati mu dalam keadaan gembiraan dan sll di bwh lembayung rahmatNYA..insya ALLAH..sahabat sekalian... khaifahal ibumu?? moge2 ibu kite dalam sehat wala fiat dn dalam ceria selalu.amin. sahabat2 sekalian, saye tertarik dgn satu video ni...dn sye nk berkongsi dgn sahabat2 sekalian... tntang mulianya seorang ibu shbt... masya ALLAH, ana nk tulis sket dialog ni ye sahabat, same2 kite hayati..insya ALLAH...

suatu hari, telah siap seorang bayi tuk lahir ke dunia,menjelang diturunkan, dia bertanya kepada Tuhannya,

bayi: para malaikat disini mnyatakan Engkau akan mengirimkan aku esok ke dunia,tapi bagaimana saya nk hidup di sana, saya ni kecil dan lemah?
tuhan menjawab,: `aku akan memilih seorang malaikat untukmu, dia akn mengasihimu dan menjagamu
bayi: tapi di syurga, apa yang sy lakukan hnyalah tertawa dan bernyanyi, ini telah ckup tuk membahagiakan sy.
Tuhan pun menjawab: malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum unutukmu setiap hari,dan akamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih bahagia
bayi bertanya lagi..: dan apa yang dapat saya lakukan saat saya ingin berbicara kepada MU?
Tuhan mnjawab: malaikatmu akn mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa
si bayi bertanya lagi..: saya dengar di dunia ramai org jahat. siapa yang akan melindungi saya?
tuhan menjawab: malaikatmu akan melindungi dengan taruhan jiwanya sekalipun,
si bayi ttap x puas lagi, lalu bertanya lagi,: tapi sy bersedih, kerana tidak melihat ENGKAU lagi..
Tuhan mnjwab: malaikatmu akan menceritakan mu tentang Aku, dan akan mengajarkan bagaimana agar kamu bisa kembali kepadaKU, walaupon sesungguhnya Aku selalu berada di sisimu..
bayi berkata..: Tuhan... jika saya terpaksa pergi sekrang, biasakah engkau memberitahu siapa nama malaikat di rumah ku nanti??
tuhan mnjwab,, panggil lah malaikatmu dgn nama,,, IBU...

=)

No comments:

Post a Comment