Thursday, May 14, 2009

^_^

assalamualikum wbt kwan2, sht2 sekalian,,, lame dh x post kat blog nih,,hmm,, diharap agar followers sye sntiase lam rahmat ALLAH taala selalu amin.. mg diperkenankan.. masyaALLAh, terase dr ni leka sgt.. di bawa arus kehidupan yg serbe moden nih..hmm.. mg2 ade lagi sinar hidayah tuk kite balik pada ALLAH.. masyaALLAH...dunia byk sgt dugaan dn ujian dtg melanda..mg2 shbt2 ku dn drku tabah mengharungi ..amin, sesengguhnya, ALLAH x kan mmbebani seseorang melainkan apa yg sanggup dipikul olenya.. mg2 kite dalam golongan yg mndapat perhatian drp ALLAH SUBHANAHU WATAALA..dan selawat dn jujungn bt ya habibi MUHD SAW..
hari ni, sye nk ckp pasa surah AL ARYAM surah ke 19.. alhamdulilah, setelah sye teliti,ade jge bahan tuk dkongsikan ngn kwn2 seme..
k meh kite mulekan..
BISMILAH..
dalam ayat ke 59 yang bermaksud ~kemudian datanglah setelah mereka, pengganti yang mengabaikan solat dan mengikut keinginannya,maka mereka kelak akan tersesat~
hm, berdasarkan ayat ni wahai sahabat, ALLAH taala mnerangkan bhw, akn datang lah kaum yg selepas kaum para nabi dan keturunan ADAM yang di mana apabila dibacakan ayat ALLAH taala mereka akan sujud dan menangis,dan selepas kaum ini, akan dtg kaum yang jahiliah, yang mengabaikan solat,yakni tersesat dr landasan ALLAH taala.

ayat 60~kecuali orang yang bertaubat, beriman dan mengerjakan kebajikan maka mereka itu akan dimasukkan dalam syurga dan tidak dizalimi (dirugikan) sedikit pon~
masyaALLAH sahabat sekalian..alangkah maha pengampun ALLAH taala..
DIA memberikikan kite peluang bertaubat..setelah itu dijanjikan pula tepat yg terindah yakni syurga.. masyaALLAH,,maha suci ENGKAU ya ALLAH.. hm, kaum yang ingkar td, kalo mereka bertaubat nescaye ALLAH taaala akn mnerimanye..yakinlah dgn janji ALLAH TAALA..sye sendiri byk buat dose.. byk sgt2, namun yakinlah pintu taubat msh terbuke, jd kite cpt2 bertaubat kembali kpd ALLAH..

ayat 61~yaitu syurga `ADN yang telah dijanjikan oleh Tuhan Yang Maha Pengasih kepada hamba-hambaNYA skalipun(syurga itu) tidak nampak, Sungguh (janji ALLAH)pasti ditepati.
subhanallah.. walau kite sume x nmpak syurga, tp yakinlah dlm . . syurga itu ade.itulah sebaik2 pembalasan bestnye syurge kwn2..yuhuhuhuh!! x saba rse nk pg,,insyaALLAH kwn2 , smpai jgk kite ke sane nanti.insyaALLAH..same2 doakan..

k kite ke ayat seterusnye,,
ayat 62~ di dalamnya mereka tidak mendengar perkataan yang tidak berguna , kecuali (ucapan) salam. dan di dalamnya bagi mereka ada rezki pagi dn petang.
masyaALLAH ALLAH AKBAR, ini lah kebahagian hakiki,, masyaALLH, riang gile hati ni kalo dpt masuk syurga ALLAH taala..huhuhu,, mg2 dpt msk jgk,,amin ya ALLAH. hmm.. betol2 best! cbe bygkan.. uhuhuhu!!yippi!

k ayat ke 63~ itulah syurga yang akan KAMI wariskan kepada hamba - hamba kami yang selalu bertakwa..
emm..jauhnye aku ngn seme ni ya ALLAH, amalan sket sgt,, tp xpe , mase ade ni same2 kite top up kan amaln kite ye kwn2..


em,,mcm tu lah kwn2,,, lam surah maryam.. tenang bile bace surah maryam try lah! nikmat nye hanya pembace dn ALLAH taala shj yang thu..
em,mg2 shbt2 dpt sesuatu drsurah nih..ye? k lah laik kali plep.. salam..

No comments:

Post a Comment